venerdì 25 febbraio 2022

LITTLE ENGLISH WITH AAAS. BARGA....

25.02.2022


 The story "my house"  is part of  the lesson  " Little English" with AAAS. Barga.

I translated it to help the adult students, who have  just started an approach with this language.

You can find our program on the link below................................follow us.....

  www.adultiancoraascuola.eu


Lesson 3

  My house is comfortable. It has: a kitchen, a dining-room, a living-room, three bedrooms and a bath-room.   My daughter and I like the kitchen because we enjoy cooking.  The kids set the table in the dining-room while my husband sits in his armchair in the living-room watching the sport programs on the TV.

When we wake up in the morning, the first thing, that everyone has to do, is to use the bath-room. My grand-daughter takes a long time to comb her long hair. My mother has a shower very early in the morning, and usually I go after her. The boys wash their face, brush their teeth and quickly run out to catch the bus to go to school.

After a hard and busy day it’s time to go to bed. We are glad to enter in our bed-rooms. We hurry to switch off the light and have a good sleep.”

 

La mia casa è confortevole. È composta di: una cucina, una sala da pranzo, un soggiorno, tre camere ed un bagno.

A mia figlia ed io piace la cucina perché ci divertiamo a cucinare. I piccoli apparecchiano la tavola mentre mio marito si siede sulla poltrona guardando i programmi sportivi alla TV.

Quando ci svegliamo nel mattino, la prima cosa che tutti vogliamo fare è usare il bagno. Mia nipote le ci vuole molto tempo per pettinare i suoi lunghi capelli. Mia mamma si fa la doccia molto presto la mattina e di solito io dopo di lei. I ragazzi si lavano il viso ed i denti, e velocemente corrono fuori per prendere l’autobus per andare a scuola.

Dopo un faticosa ed impegnativa giornata è l’ora di andare a letto. Siamo felici di entrare nella nostra camera. E ci sbrighiamo a spegnere la luce e fare una buona dormita.

Nessun commento:

Posta un commento

il tuo commento è il benvenuto

I "MANGIARINI" DI UNA VOLTA ......

 15.11.2024 “Nonna non mi aspettare oggi a pranzo, vado al sushi, e stasera dopo la partita ceno al Mac Donald’s con la squadra”.  “oh my ...